Witam, jestem tuż przed końcem stanu 0 i czeka mnie izolacja/ocieplenie fundamentów. Stąd moje pytanie co polecacie? I jaki styro zastosowac. Szukałem odpowiedzi w projekcie ale tam jakieś dziwadztwo. W projekcie jest tak: ściany fund lane o grubości 20 cm i na to styrodur 15 cm, a ściany z pustak ceramicznego 18 cm + 15 cm styropian - jak to miałoby wyglądać bez cokolika?! U mnie fund jest z bloczka 24 cm a ściany bedzie z gazobetonu tez 24 cm.
Chcesz zobaczyć dziwactwo? To zapraszamy: http://www.bulatowie.mojabudowa.pl/?id=122596
W fundamentach pracowałem przez ok 4 seony letnie i wykonywaliśmy kompleksowo fundamenty i powiem ci że przez te kilka lat nigdy nie spotkałem sie z takim sposobem izolacji jak piszesz. W domach bez piwnic malowaliśmy ściany fundamentowe od wewnatrz i zewnatrz "farbą" asfaltową najczęściej Izolbet lub Dysperbit w celu zabezpieczenia przed wilgocia a pozniej od zewnatrz klej i steropian ok10cm zabezpieczony siatka i klejem a na to czarna folia kubełkowa. Nie spotkałem się z narzekaniem - sam też zamierzam tak robic.
Popytaj po znajomych jak ocieplają w okolicy i bedziesz miał większe rozeznanie
Zgadzam się z przedmówcąc. Mam tak jak napisał z tym że zasyosowałem sturopian twardy - nie był to Styrodur ale coś w podobie. I nie mam żadnego cokolika ścianę mam prostą ogóry do dołu ale to kwestia indywidualnego gustu
No tak najlepszym rozwiązaniem wydaje się być ten styropian....
Mój stan jest już zaawansowany ale ja mając ściany fundamentowe z bloczków betonowych 24cm dawałem normalny twardy styropian organiki ten różowy 10 cm, natomiast ściany 24cm z suporeksu H+H i na to 15 cm styropianu Organiki w kropki o współczynniku 0,039.
Cokolik wyszedł na jakieś 5 - 6cm uskoku. Jeśli nie chcesz mieć uskoku to po prostu daj grubszy styropian na ściany fundamentowe.
Odnośnie styroduru to oczywiście ma on lepsze parametry izolacyjne, twardość i znikomą nasiąkliwość wodną ale jego wadą jest niestety cena.
Jeśli planujesz w nowym domu zastosować ogrzewanie podłogowe to rozważ grubszą warstwę styropianu i już na etapie stanu zerowego zastanów się nad izolacją posadzki. Może zamiast inwestować w styrodur przy takim typie ogrzewania warto wykonać chudziaka na warstwie keramzytu
O albo tak jak napisał mareks77
Ja robie podłogówke w całym domu i mocno doinwestowałem ocieplenie fundamnetu, tak jak napisał powyżej mareks77,
tylko u mnie poszedł wszedzie Styropian 20cm
tanio nie było, mogłem dać może 15cm, na tą chwile jestem już przy dachu wiec zapomniałem o fundamencie,
jedno jest pewne koszty zostały w ziemi i wierzę że z pożytkiem dla moich rachunków
Osobiście nie jestem przekonany co do ocieplania fundamentów w domach niepodpiwniczonych. Uważam, że wystarczy
ocieplić ścianę fundamentową ponad gruntem i to w zupełności wystarczy. Przed podciąganiem wilgoci zabezpiecza izolacja pozioma a dodatkowo ocieplamy przecież posadzkę więc moim zdaniem jest to zbędny wydatek.
http://www.tomek.daktyl.mojabudowa.pl/
Pod względem termicznym błędy, jakie mogą być popełniane, to: brak izolacji w gruncie, zbyt mała jej grubość lub też jej nieciągłość. Konsekwencję takich błędów są następujące:
1. Za mała głębokość wprowadzenia izolacji do gruntu powoduje obniżenia temperatury przegrody w części podziemnej, a co za tym idzie obniżenie temperatury ściany części mieszkalnej. Niestety głębokość i grubość izolacji nie są wartościami stałymi, gdyż na ich parametry mają wpływ takie czynniki jak: materiał ścienny, lokalizacja obiektu – strefa klimatyczna, rodzaj gruntu, wysokość poziomu „0” w stosunku do przylegającego terenu, a także przeznaczenie pomieszczenia piwnicznego tzn. ogrzewane lub nie.
2. Niewłaściwa (mała) grubość izolacji powoduje obniżenie temperatury przegrody w części podziemnej, a co za tym idzie obniżenie temperatury ściany części mieszkalnej. Niestety w niektórych przypadkach grubość ta wynika z ograniczeń materiałowo-konstrukcyjnych. Zastosowanie bowiem w części nadziemnej warstw materiałowych o wysokim oporze cieplnym powoduje, że nie jest „opłacalne” wykonanie dodatkowych warstw izolacyjnych. To z kolei skutkuje faktem, że część podziemna, aby nie tworzyć cokołu wysuniętego, musi zostać wykonana z przemieszczeniem (mimośród obciążenia ścian) lub zostać pocieniona i wykonana z materiału o znacznie niższych parametrach termicznych, jakim jest np. beton. Problem ten narasta podczas projektowania i wykonywania ścian nadziemnych o małej lub braku dodatkowej izolacji termicznej.
Dodatkowo prace przy realizacji tego elementu są najczęściej dzielone na dwa albo trzy etapy – izolację ścian piwnic do poziomu gruntu, izolację ścian nadziemnych do poziomu cokołu oraz trzeci etap uzupełnienie części cokołowej. W tym przypadku dochodzi do co najmniej jednego liniowego przerwania ciągłości izolacji z racji problemów wykonawczych.
Powyższych problemów można w dużej mierze uniknąć, stosując rozwiązania, które opracowali producenci materiałów izolacyjnych w tym KNAUF Industries - szczegóły rozwiązania na stronie producenta.
e-rzecznik Knauf Therm
Do izolacji termiczne proponuję zastosować styropian Knauf HYDRO Therm IZOLACJA PONIŻEJ GRUNTU lub XPS300.
e-rzecznik Knauf Therm
<a href=http://www.emiodek.pl/>Miód</a>
[url=http://www.emiodek.pl/]Miód[/url]
[url="http://www.emiodek.pl/"]Miód[/url]
http://www.emiodek.pl/