Chcę poruszyć tu kwestię odległości garażu od bramy wjazdowej.
W naszym projekcie mamy 6m od bramy do garażu jednostanowiskowego, do którego będzie przylegać wiata na drugi samochód. Mam w związku z tym wątpliwości i proszę o poradę, czy będzie wygodnie wjeżdżać pod wiatę, jeśli przed nią jest tylko 6 metrów?! I jaka powinna być szeroka w takiej sytuacji brama wjazdowa? Dodam, że od końca wiaty do płotu (granicy działki) mamy zaledwie pięć metrów. Bardzo proszę o pomoc!
Projekty domów od "a" do "z". Jak wybrać projekt? Na co zwracać uwagę? Projekt typowy czy indywidualny? Przepisy, warunki zabudowy, plan zagospodarowania działki. Jakie zmiany w projektach wykonujecie?
Odległość garażu od bramy wjazdowej
0
Napisano: 2015-08-02 22:05:43
Edytowano: 2015-08-02 22:09:20
Napisano: 2015-08-05 14:35:07
6 mb od bramy wjazdowej do garażu to troszkę mało. Brama garażu jednostanowiskowego ma mniej więcej 2,2 - 2,5 mb szerokości, natomiast brama wjazdowa suwana ma z reguły 4 m.
Nie wiem jak i jaką będziecie montować tą bramę w ogrodzeniu ale jeśli suwana centralnie do bramy garażowej to 6 m wjazd pod wiatę jest prawdę mówiąc kłopotliwy, a jeśli wiata oparta będzie na słupach to wręcz niemożliwy gdyż ostry skręt na tak krótkiej drodze spowoduje albo kłopoty z wyprostowaniem pojazdu do końca wiaty lub też częste rysowanie karoserii o słup.
Jeśli brama w ogrodzeniu będzie obejmować garaż i 1 - 1,5 mb część wiaty to wjazd będzie wygodny, ale jeśli brama będzie centralnie do garażu to będzie ona obejmować zaledwie ok 0,7 mb szerokości wiaty i niewystarczalna.
Brama otwierana dwuskrzydłowa jest jeszcze gorszym rozwiązaniem gdyż otwiera się z reguły nie więcej niż do 90 stopni i swoimi skrzydłami uniemożliwia nam jakiekolwiek manewry na długości ok 1,5 mb podjazdu co uniemożliwia całkowicie wjazd pod tak umieszczoną wiatę.
Jeśli w warunkach zagospodarowania oraz we własnej wizji zagospodarowania działki nie ma przeciwwskazań do dalszego umieszczenia frontu garażu od ogrodzenia to w zależności kto będzie stawiał częściej samochód pod wiatą, oraz od wielkości samego samochodu myślę że dla bramy rozsuwanej odległość minimalna to ok 7 - 8 m.
Nie wiem jak i jaką będziecie montować tą bramę w ogrodzeniu ale jeśli suwana centralnie do bramy garażowej to 6 m wjazd pod wiatę jest prawdę mówiąc kłopotliwy, a jeśli wiata oparta będzie na słupach to wręcz niemożliwy gdyż ostry skręt na tak krótkiej drodze spowoduje albo kłopoty z wyprostowaniem pojazdu do końca wiaty lub też częste rysowanie karoserii o słup.
Jeśli brama w ogrodzeniu będzie obejmować garaż i 1 - 1,5 mb część wiaty to wjazd będzie wygodny, ale jeśli brama będzie centralnie do garażu to będzie ona obejmować zaledwie ok 0,7 mb szerokości wiaty i niewystarczalna.
Brama otwierana dwuskrzydłowa jest jeszcze gorszym rozwiązaniem gdyż otwiera się z reguły nie więcej niż do 90 stopni i swoimi skrzydłami uniemożliwia nam jakiekolwiek manewry na długości ok 1,5 mb podjazdu co uniemożliwia całkowicie wjazd pod tak umieszczoną wiatę.
Jeśli w warunkach zagospodarowania oraz we własnej wizji zagospodarowania działki nie ma przeciwwskazań do dalszego umieszczenia frontu garażu od ogrodzenia to w zależności kto będzie stawiał częściej samochód pod wiatą, oraz od wielkości samego samochodu myślę że dla bramy rozsuwanej odległość minimalna to ok 7 - 8 m.
Napisano: 2016-03-10 22:55:55
cześć, możecie mi powiedzieć ile was kosztowała ta wiata?
i dlaczego nie zdecydowaliście sie na garaż dwustanowiskowy?
też mam podobny problem
pozdrawiam
Damian
i dlaczego nie zdecydowaliście sie na garaż dwustanowiskowy?
też mam podobny problem
pozdrawiam
Damian
Napisano: 2016-04-06 10:59:08
jaka może być różnica w cenie bramy garażowej jedno a dwu stanowiskowej, bardzo podobają mi się te rozwiązania ale muszę mocno liczyć się z kosztami :)
Napisano: 2019-08-08 11:08:53
Polecam szlabany parkingowe